woensdag 25 mei 2011

Muntthee

Zag net dat Opzij een verhaal aankondigt over munttheemoeders. Moeders die hun kind naar de crèche brengen, om vervolgens op een terrasje muntthee te gaan drinken. Voordat ze op de bakfiets stappen voor de yogales. Lachen natuurlijk, je komt ze hier in Amsterdam bij bosjes tegen, die munttheemoeders. Maar soms ben ik er zelf ook een, vrees ik. Gelukkig heb ik geen crèchekinderen meer en ook geen bakfiets; nooit gehad ook, zo'n bakfiets. Maar verder kan ik me er wel wat bij voorstellen. Zo was ik laatst met een vriendin (ook zzp'er) op het terras van de Ysbreeker. We dronken koffie verkeerd (daar hoef je nog geen Latte te zeggen), maar gingen over op muntthee (precies: na de verse jus). En na het broodje gingen we over op een taartje. En het was zomaar een donderdag. Een werkdag. Voor de vorm had ik graag mijn laptop (een Mac, net als tien andere vrouwen en mannen om ons heen) op de terrastafel gezet; dan leek het nog wat. Maar dat excuus hadden we ook al niet. En die vriendin vertelde over yogales op maandag, en tennisles op vrijdag... Ai! Het is maar goed dat Opzij ons niet zag zitten. De volgende keer gaan we meteen aan het bier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten