donderdag 1 april 2010

Keuzes maken

Ben ik net zover dat ik ein-de-lijk besloten heb me in mijn vrije tijd op te sluiten en 'een roman te schrijven', ben ik de hele week daarmee aan het vechten. Want de belastingen moeten ook weg (en dan mislukt gisteravond de verzending. Mijn inlogcode is geblokkeerd tot 9.57,46 uur... nu ben ik voor het eerst in mijn leven te laat! Vandaag is al 1 april. En dat is geen grapje!) en de kinderen gaan laat naar bed en ik wil ook Spaans leren! Gisteren even geprobeerd hoe dat werkt: een Prisma cursus Spaans op cd-rom. Met een digitale lerares. Snapte helemaal niks van wat ze zei. En dat moet dan een beginnerscursus voorstellen. Toch was het leuk (met een koptelefoon op als was ik een medewerker bij een callcenter, Niels lag slap van de lach op de grond...): uitspraak oefenen en dan zien wat voor score je haalt. Soms niet al te best (47%), soms geweldig (99%). Daar had die mevrouw ook allerlei Spaanse superlatieven voor trouwens, en ik weet er geen een meer, behalve 'wow!'. Maar goed, terwijl ik daar mee bezig was, van negen tot half elf, dacht ik voortdurend: 'zou ik nu niet eigenlijk gaan schrijven. Dat had ik me toch voorgenomen! Ja, maar, ik zit al de hele dag achter die laptop. Doe nu maar lekker Spaans. etc.'. Werd er helemaal zenuwachtig van. Nog niet eens begonnen, en nu al een writer's block. Laat ik het daar voorlopig maar op houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten