donderdag 11 november 2010

Scooter XL

Nee, ik heb geen scooter. Zou ik best willen, maar dan moet ik nog meer rondjes Sloterplas rennen. Ik wil toch ook wel erg graag kaasfondue blijven eten. En banketstaaf bij de thee. Dat soort dingen. Dit stukje gaat over een spelletje op mijn telefoon: scooter XL. En dan de Super Cheese variant. Het is een App (applicatie voor de telefoon), en mijn zoon heeft 't erop gezet. Ik kan er dus echt niks aan doen. Maar nu ben ik dus verslaafd... Het gaat erom dat je een muis op een scooter over balkjes moet laten rijden. Die balkjes hangen hoog boven een stad, met onregelmatige ruimtes ertussen. En boven die balkjes zweven kaasjes, en die leveren punten op. Als je die scooter niet op tijd laat springen, val je in het zwarte gat boven die stad. En ben je af. Klinkt stom? Is het ook. Maar desalniettemin zwaar verslavend! Het irritante is dat ik niet kan winnen van de kinderen. Tot gisteren. Toen haalde ik 98 punten! En daarmee heb ik mijn dochter verslagen, die staat op 90. Ein-de-lijk. Daarvoor heb ik twee weken geoefend! Tussendoor weliswaar, maar toch: hij gaat mee naar de wc en naar bed (stiekem, geluid uit). Nu mijn zoon nog verslaan. Die heeft er 180. Nog even oefenen dus. Eerst maar eens moed indrinken, met thee en een banketstaafje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten