maandag 15 november 2010

Warm!

In mijn wollen rokje, maillot en dikke jas ben ik hard naar de Keizersgracht gefietst. Onderweg had ik 't nog niet zo in de gaten. Maar wat is het warm! Ik kijk naar buiten, verdomd de lucht is blauw. Ik zit hier compleet uit de tijd te wezen. Loop een beetje voor de troepen uit, zullen we maar zeggen. Gelukkig zag ik meer mensen onderweg. Dikke laarzen (die gekke uggs) alom. Maar op dit moment lopen er werklui in witte overalls en t-shirt met korte mouwen door de achtertuin. Ze kijken me al licht bevreemd aan, of is dat maar verbeelding? Vanmorgen was ik nog uiterst tevreden: ik kreeg zin in whisky, zo in mijn toch wel Ierse outfit. Ik zag de open haard bij wijze van spreken al branden in het huisje op de heuvels. Maar nu, met de eerste koffie (nou ja, senseo kantoorcaffeïne) naast de laptop voel ik me toch vooral 'out of place, out of time'.  Ben nu nog de enige op kantoor, maar hoop snel op meer winterse collega's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten