dinsdag 28 december 2010

Wegwezen

Nog tien minuten, en dan komt een vriendin even een glaasje wijn drinken. Wijn! Dat heb ik nodig. Dan kan ik even ontsnappen aan deze ziekenboeg...! Man ligt al een paar dagen met griep en hoge koorts in bed. Dochter met nog hogere koorts op de bank. En nu hoor ik zoon ook al met die nare hoest. Hebben we een weekje vrij, is iedereen ziek! Nee, dan was mijn planning beter: net vóór de kerst met griep onder de wol. Ter compensatie heb ik zojuist een camper geboekt voor de meivakantie. En een route uitgestippeld over Duitsland en Denemarken naar Zweden. Morgen zit ik dan misschien in mijn eentje bij het kerstcircus in Carré, maar dan kan ik nu en dan vast wegdromen (bij de paarden, niks aan) over een romantische reis in een VW bus naar het land van Pipi, mijn heldin. Weliswaar maar een weekje; als we er zijn, moeten we ook meteen weer terug. Maar wat maakt dat uit. Weg van hier. 'On the road'! Wat zou dat zijn in het Zweeds?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten