zondag 9 januari 2011

Margriet in Libelle?

Je moet die blogs van je eens laten lezen aan Libelle, Margriet of Viva. Zei een oud-collega onlangs. En inmiddels heb ik de stoute schoenen aangetrokken. En Libelle gemaild. Vorige zomer werd ik namelijk geselecteerd voor een workshop Columns Schrijven, die werd gehouden tijdens de Libelle Zomerweek. Afijn, ietwat beschaamd toog ik naar Almere Strand, waar ik druk mijn best deed uit te stralen dat ik voor iets héél anders kwam dan iedereen. (Hoewel ik daar wel de lekkerste spijkerbroek ever heb gescoord, dus dat uitje was hoe dan ook nuttig.) Ik deed er niet direct onmisbare schrijftips op, maar hoopte natuurlijk stiekem als dé nieuwe columniste gespot te worden. Met alvast een voorschot, zodat ik wel tien spijkerbroeken had kunnen kopen. Maar zo ging het natuurlijk niet. Er bleek zelfs een wedstrijd van 'de beste column' aan te hangen, en die had ik ook al niet gewonnen. Ik wist helemaal niet dat het een wedstrijd was geweest. Potverdorie. Ik had een stukje ingestuurd om aan de workshop mee te mogen doen, en ter plekke een wedstrijd aan te gaan; maar nu bleek de wedstrijd gelopen koers. Alsof je naar een tenniswedstrijd komt, in vol ornaat, helemaal fit en er klaar voor; en dán blijkt dat alle punten van de weken ervoor zijn opgeteld. En nee, de beker gaat aan je neus voorbij. Maar nu heb ik ze dus gemaild, en wacht ik op antwoord. Maar ik vrees eigenlijk dat het zal struikelen op mijn náám: kan Libelle een columniste hebben die Margriet heet? Dat is voor de lezers vast net zo verwarrend als een column van Libelle in Margriet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten